• Despre noi
  • Servicii
    • Consultanță Fonduri Europene
    • Scheme Ajutor de Stat
  • Oportunități de Finanțare
    • Beneficiari Privați
    • Beneficiari Publici
  • Portofoliu
  • Media
  • Contact
Vreau să fiu contactat/ă

PROGRAMUL TRANZIȚIE JUSTĂ - 2021-2027

Sprijin pentru creșterea durabilă a
microîntreprinderilor și crearea de locuri de muncă

Sesiune depunere cereri de finanțare: 1 iul.2025 - 1 sept.2025

 

Dacă ai avut MINIM 100.000 EUR cifră de afaceri în 2024: 

-> poți obține până la 300.000 EUR pentru afacerea ta
-> 90% finanțare nerambursabilă, 10% cofinanțare

Vreau să fiu contactat/ă
  • Intensitatea ajutorului

Max.90% din costurile eligibile

 

Valoarea ajutorului financiar nerambursabil: 

Minim 50.000Euro - Maxim 300.000Euro

  • Bugetul alocat

aprox.206,8mil.EURO

  • Activități eligibile

  • Investiții în active corporale:

- achiziționarea de echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, birotică, de natura mijloacelor fixe, cu excepția mijloacelor de transport;
- achiziționarea de instalații/echipamente specifice în scopul implementării măsurilor care contribuie în mod substanțial la obiectivele de mediu, punctate în cadrul evaluării tehnice și financiare, în procent de maxim 10% din valoarea totală eligibilă a proiectului;
- lucrări de construcție, modernizare, extindere a spațiilor de producție/prestare de servicii existente, inclusiv a utilităților generale aferente (alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, PSI).

! Lucrările de modernizare pot fi considerate eligibile doar în măsura în care implică modificări/îmbunătățiri substanțiale ale infrastructurii existente

  • Investiții în active necorporale: brevete, licențe, mărci comerciale, programe informatice aferente investiției propuse, alte drepturi şi active similare, utilizate exclusiv în domeniul de activitate vizat de proiect. Programele informatice trebuie să fie legate de obiectul investiției inițiale. 
  • Activități de organizare evenimente (pentru activitatea de producţie, comercializare şi internaţionalizare) și cursuri de formare profesională (calificare, recalificare, formare continuă - perfecționare sau specializare, dezvoltare de competenţe privind managementul afacerii şi tehnologice pentru angajații aferenți locurilor de muncă nou create, în special pentru obținerea de competențe verzi sau competențe în domeniile și sectoarele emergente identificate pentru fiecare apel în parte.
  • Activități de consultanță pentru pregătirea documentației de proiect (cerere de finanțare și/sau planului de afaceri) elaborate înainte de semnarea contractului de finanțare, pentru managementul proiectului (managementul execuţiei investiţiei sau administrarea contractului de execuție, realizarea procedurilor de achiziții, monitorizare și raportare, pregătirea cererilor de rambursare).
  • Activități de proiectare pentru elaborarea documentațiilor necesare obținerii acordurilor, avizelor şi autorizațiilor aferente obiectivului de investiție. Documentația tehnico economică trebuie sa fi fost realizată la nu mai mult de doi ani anterior depunerii cererii de finanțare;
  • Activități de asistență tehnică a proiectantului pe perioada implementării proiectului, diriginte de șantier autorizat conform prevederilor legale pentru verificarea execuției lucrărilor de construcții și instalații.
  • Activități de cercetare, dezvoltare, inovare în vederea prototipării și punerii pe piață a unor produse noi/inovative.
  • Cheltuieli cu certificarea/recertificarea produselor, serviciilor, proceselor, de către un organism de certificare acreditat.
  • Certificarea / recertificarea sistemelor de management al calității (ISO 9001), al mediului (ISO 14001), al siguranţei alimentelor (ISO 22000), al sănătăţii şi securităţii ocupaţionale (ISO 45001), al securității informaţiilor (ISO/IEC 27001), al energiei (ISO 50001), al calității pentru dispozitive medicale (ISO 13485), al serviciilor IT (ISO/IEC 20000), al responsabilității sociale (SA 8000), simple sau integrate.
  • Activități obligatorii de informare şi publicitate aferente proiectului conform cerințelor de vizibilitate a proiectelor.
  • Solicitanții eligibili

  • Solicitantul este o societate constituită în baza Legii nr.31/1990 privind societățile, cu modificările și completările ulterioare sau în baza Legii nr.1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, cu modificările și completările ulterioare
  • Societatea a fost înființată cel târziu la data de 31 decembrie 2022

Solicitantul se încadrează în categoria microîntreprinderilor în conformitate cu prevederile art.4, alin. (1) din Legea nr. 346/2004 (maxim 9 angajați și realizează o cifră de afaceri anuală netă sau dețin active totale de până la 2 milioane de euro).

! Se recomandă o atenție sporită în aplicarea corectă a prevederilor Legii nr.346/2004, cu modificările și completările ulterioare, în special în ceea ce privește identificarea întreprinderilor partenere și/sau legate cu întreprinderea solicitantă. Încadrarea datelor solicitantului (a numărului mediu anual de salariați şi a cifrei de afaceri anuale nete/ activelor totale) în pragurile prevăzute pentru categoria IMM-urilor se verifică abia după luarea în calcul a datelor aferente tuturor întreprinderilor partenere şi ale celor legate cu întreprinderea solicitantă, identificate conform legii.

 

Codurile CAEN neeligibile REV.2: 0111-0116, 0119, 0121 – 0129, 0130, 0141-0147, 0149, 0150, 0161-0163, 0164, 0170, 0210, 0220, 0311, 0312, 0321, 0322, 0510, 0520, 0610, 0620, 0710, 0721, 0729, 0811, 0812, 0891-0893, 0899, 0910, 0990, 1101-1106, 1200, 1711, 1712, 1910, 1920, 2011-2017, 2020, 2030, 2051-2053, 2059, 2211, 2219, 2221-2223, 2229, 2311-2314, 2319, 2320, 2331, 2332, 2341-2344, 2349, 2351, 2352, 2361-2365, 2369, 2410, 2420, 2431-2434, 2441-2446, 2451-2454, 2521, 2529, 2530, 2540, 2550, 2561, 2591, 3040, 3511-3514, 3521-3523, 3600, 3700, 3811, 3812, 3821, 3822, 4511, 4519, 4540, 4611-4619, 4621, 4623, 4624, 4634-4636, 4638, 4639, 4671, 4672, 4675, 4677, 4711, 4723, 4725, 4726, 4730, 4781, 4910, 4920, 4931, 4932, 4941, 4950, 5010, 5020, 5030, 5040, 5110, 5121, 5630, 6411, 6419, 6420, 6430, 6491, 6492, 6499, 6511, 6512, 6520, 6530, 6611, 6612, 6619, 6621, 6622, 6629, 6630, 6810, 6820, 6831, 6832, 6910, 6920, 7010, 7021, 7022, 7711, 7712, 7721, 7722, 7729, 7731-7735, 7739, 7740, 7810, 7820, 7830, 8211, 8291, 8411-8413, 8421-8425, 8430, 8531, 8532, 8541, 8542, 8560, 9200, 9411, 9412, 9420, 9491, 9492, 9499, 9700, 9810, 9820, 9900.

  • Condiții de eligibilitate

  • Solicitantul trebuie să fi fost înființat cel târziu la data de 31.12.2023 și să nu fi avut activitatea suspendată temporar oricând în anul curent depunerii cererii de finanțare (2025) și în anul fiscal anterior deschiderii apelului (2024).

  • Societatea solicitantă trebuie să fi înregistrat profit din exploatare (>0 lei) la data de 31.12.2024. Profitul din exploatare se referă la întreaga activitate a societății (i.e. indiferent de domeniul de activitate vizat de investiție).
  • Solicitantul a înregistrat un număr minim de locuri de muncă existent la 31.12.2024 de 0 salariați, fără a lua în calcul funcția de administrator sau asociat.
  • Solicitantul se angajează să creeze minimum 1 loc de muncă, ce trebuie menținut inclusiv pe perioada de durabilitate a proiectului (3 ani de la efectuarea plății finale în cadrul contractului de finanțare). Beneficiarul finanțării va avea obligația de a consulta AJOFM în procesul de recrutare. Cel puțin 75% din totalul de locuri de muncă create prin proiect, trebuie să vizeze persoane cu domiciliu/reședința în zona vizată de apel.

! Se acordă punctaj dacă se creează un număr de locuri de muncă:
a) >=3 locuri de muncă nou create (
>=3 în cazul ITI Valea Jiului) = 12 puncte;
b) 2 locuri de muncă nou create = 9 puncte (nu se aplică în cazul ITI Valea Jiului)
c) 1 loc de muncă nou creat (inclusiv în cazul ITI Valea Jiului) = 6 puncte

  • Implementare

Perioada de implementare a proiectului nu poate depăși 12 luni pentru proiectele care prevăd exclusiv achiziția de echipamente și 24 de luni pentru cele care implică realizarea de lucrări de construire pentru care este necesară emiterea autorizației de construire în  conformitate cu prevederile Legii nr.50/1991, republicată cu modificările și completările ulterioare.

Perioada de implementare a activităților proiectului nu trebuie să depășească 31 decembrie 2029.
Perioada de durabilitate a investiției este de 3 ani.


CONTACT


Contactează specialiștii în accesarea fondurilor!

Suntem aici pentru a vă oferi suport și informații suplimentare. Dacă aveți întrebări, propuneri sau doriți să inițiați o colaborare, vă rugăm să ne contactați utilizând formularul.

Confirm că am cel puțin 16 ani sau mai mult

Am citit și accept orice EULA, Termeni și condiții, Politică de utilizare acceptabilă și/sau Anexă privind prelucrarea datelor care mi-au fost furnizate în legătură cu software-ul, produsele și/sau serviciile.

Am fost pe deplin informat și sunt de acord cu colectarea și utilizarea datelor mele personale în orice scop în legătură cu software-ul, produsele și/sau serviciile.

Înțeleg că anumite date, inclusiv datele cu caracter personal, trebuie colectate sau prelucrate pentru a putea oferi orice produse sau servicii pentru care am solicitat sau am contractat. Înțeleg că, în unele cazuri, poate fi necesară utilizarea cookie-urilor sau urmărire similară pentru a furniza acele produse sau servicii.

Înțeleg că am dreptul de a solicita accesul anual la orice date cu caracter personal pe care le-ați obținut sau colectat cu privire la mine. Ați fost de acord să îmi furnizați o înregistrare a datelor mele personale într-un format care poate fi citit.

De asemenea, înțeleg că îmi pot revoca consimțământul și că am dreptul să fiu uitat. Dacă îmi revoc consimțământul, veți înceta colectarea sau prelucrarea datelor mele personale. Înțeleg că, dacă îmi revoc consimțământul, este posibil să nu poți să-mi furnizezi produsele sau serviciile contractate și nu te pot face responsabil pentru asta.

De asemenea, dacă solicit în mod corespunzător să fiu uitat, veți șterge datele pe care le aveți pentru mine sau le veți face inaccesibile. Înțeleg, de asemenea, că, dacă există o dispută cu privire la datele mele personale, pot contacta pe cineva care este responsabil pentru gestionarea preocupărilor legate de date. Dacă nu putem rezolva vreo problemă, veți oferi un serviciu independent pentru a arbitra o rezoluție. Dacă am întrebări cu privire la drepturile sau confidențialitatea mea, pot contacta adresa de e-mail furnizată.

Ai o investiție de minim 200.000 euro?

Programează o ședință gratuită de 30 minute cu un consultant REI și vom verifica gratuit eligibilitatea și punctajul companiei.

Vreau să fiu contactat/ă

Lansează-ți afacerea cu încredere!

Completează formularul acum și începe-ți drumul spre finanțare! 

 

Confirm că am cel puțin 16 ani sau mai mult

Am citit și accept orice EULA, Termeni și condiții, Politică de utilizare acceptabilă și/sau Anexă privind prelucrarea datelor care mi-au fost furnizate în legătură cu software-ul, produsele și/sau serviciile.

Am fost pe deplin informat și sunt de acord cu colectarea și utilizarea datelor mele personale în orice scop în legătură cu software-ul, produsele și/sau serviciile.

Înțeleg că anumite date, inclusiv datele cu caracter personal, trebuie colectate sau prelucrate pentru a putea oferi orice produse sau servicii pentru care am solicitat sau am contractat. Înțeleg că, în unele cazuri, poate fi necesară utilizarea cookie-urilor sau urmărire similară pentru a furniza acele produse sau servicii.

Înțeleg că am dreptul de a solicita accesul anual la orice date cu caracter personal pe care le-ați obținut sau colectat cu privire la mine. Ați fost de acord să îmi furnizați o înregistrare a datelor mele personale într-un format care poate fi citit.

De asemenea, înțeleg că îmi pot revoca consimțământul și că am dreptul să fiu uitat. Dacă îmi revoc consimțământul, veți înceta colectarea sau prelucrarea datelor mele personale. Înțeleg că, dacă îmi revoc consimțământul, este posibil să nu poți să-mi furnizezi produsele sau serviciile contractate și nu te pot face responsabil pentru asta.

De asemenea, dacă solicit în mod corespunzător să fiu uitat, veți șterge datele pe care le aveți pentru mine sau le veți face inaccesibile. Înțeleg, de asemenea, că, dacă există o dispută cu privire la datele mele personale, pot contacta pe cineva care este responsabil pentru gestionarea preocupărilor legate de date. Dacă nu putem rezolva vreo problemă, veți oferi un serviciu independent pentru a arbitra o rezoluție. Dacă am întrebări cu privire la drepturile sau confidențialitatea mea, pot contacta adresa de e-mail furnizată.

Powered by KARTRA

Lansează-ți afacerea cu încredere!

Completează formularul acum și începe-ți drumul spre finanțare! 

 

Confirm că am cel puțin 16 ani sau mai mult

Am citit și accept orice EULA, Termeni și condiții, Politică de utilizare acceptabilă și/sau Anexă privind prelucrarea datelor care mi-au fost furnizate în legătură cu software-ul, produsele și/sau serviciile.

Am fost pe deplin informat și sunt de acord cu colectarea și utilizarea datelor mele personale în orice scop în legătură cu software-ul, produsele și/sau serviciile.

Înțeleg că anumite date, inclusiv datele cu caracter personal, trebuie colectate sau prelucrate pentru a putea oferi orice produse sau servicii pentru care am solicitat sau am contractat. Înțeleg că, în unele cazuri, poate fi necesară utilizarea cookie-urilor sau urmărire similară pentru a furniza acele produse sau servicii.

Înțeleg că am dreptul de a solicita accesul anual la orice date cu caracter personal pe care le-ați obținut sau colectat cu privire la mine. Ați fost de acord să îmi furnizați o înregistrare a datelor mele personale într-un format care poate fi citit.

De asemenea, înțeleg că îmi pot revoca consimțământul și că am dreptul să fiu uitat. Dacă îmi revoc consimțământul, veți înceta colectarea sau prelucrarea datelor mele personale. Înțeleg că, dacă îmi revoc consimțământul, este posibil să nu poți să-mi furnizezi produsele sau serviciile contractate și nu te pot face responsabil pentru asta.

De asemenea, dacă solicit în mod corespunzător să fiu uitat, veți șterge datele pe care le aveți pentru mine sau le veți face inaccesibile. Înțeleg, de asemenea, că, dacă există o dispută cu privire la datele mele personale, pot contacta pe cineva care este responsabil pentru gestionarea preocupărilor legate de date. Dacă nu putem rezolva vreo problemă, veți oferi un serviciu independent pentru a arbitra o rezoluție. Dacă am întrebări cu privire la drepturile sau confidențialitatea mea, pot contacta adresa de e-mail furnizată.

Powered by KARTRA

Strada Ciprian Porumbescu nr. 6,
Sector 1, Bucuresti

Companie Acasă Despre Noi Contact PortofoliuMediaCariere
Servicii Consultanță Fonduri Europene Schema de ajutor de stat Consultanță Achiziții
Social Media Facebook Linkedin Instagram

   Termeni și Condiții 


Politica de confidențialitate


Politica de cookie-uri


REI 2025. Toate drepturile rezervate

{:lang_general_banner_cookie_disclaimer}
{:lang_general_banner_cookie_cookie} {:lang_general_banner_kartra_cookie}
{:lang_general_banner_cookie_privacy}
{:lang_general_powered_by} KARTRA